Blocajul din Canalul Suez afectează comercianții din Europa

By , in Stiri despre Uniunea Europeană on . Tagged width: , , ,

Comercianții europeni și americani riscă să întâmpine dificultăți accentuate în menținerea produselor pe stoc pe timpul pandemiei de COVID-19 din cauza portcontainer-ului Ever Given care blochează Canalul Suez, relatează Reuters. 

Restricțiile cauzate de pandemie i-au stimulat pe consumatorii aflați în situația de a petrece mare parte din timp la domiciliu să realizeze noi achiziții de mobilier și electrocasnice sau să investească în reamenajarea grădinilor, având un impact puternic asupra lanțului de aprovizionare global. Criza cauzată de incidentul din Canalul Suez, de la începutul săptămânii, poate agrava situația la nivel comercial, dacă nu va fi rezolvată curând.

Conform sursei citate, printre comercianții ale căror produse au rămas pe nava blocată se numără și IKEA, cel mai mare comerciant de mobilă la nivel global, Dixons Carphone, comerciantul de electronice cu sediul la Londra, și Blokker, compania care comercializează produse pentru casă, cu sediul la Amsterdam. Aproape 110 containere cu produse IKEA se află pe vasul blocat, iar producătorul scandinav de mobilier investighează numărul containerelor aflate pe celelalte nave care așteaptă să pătrundă în canal.  

Lloyd’s List estimează că marfă containerizată în valoare de aproximativ 9,6 miliarde de dolari trece zilnic prin Canalul Suez, conținând echipamente de fitness, electrocasnice și echipament pentru electronice de consum. Cel mai mare risc în transportul de containere se găsește în Europa, deoarece porturile maritime esențiale, precum Antwerp în Belgia și Felixstowe în Marea Britanie, se confruntă cu întârzieri. 

Oliver Chapman, directorul executiv de la OCI Limited Group, partenerul pentru lanțul britanic de aprovizionare cu produse, a declarat că pe nouă nave care au rămas blocate în spatele Ever Given se găsesc 134 de containere cu echipament personal de protecție, inclusiv măști și mănuși destinate să ajungă la organizații precum Serviciul Național de Sănătate din Anglia și Northwell Health din New York. Acesta a mai precizat că serviciul feroviar alternativ, din Asia în Europa, este deja extrem de aglomerat și transportul aerian de marfă ajunge la un preț exorbitant. De exemplu, prețurile variază de la aproximativ 25 de cenți pe mare, la 2-3 dolari par avion pentru o cutie mică de mănuși de nitril.

Autor: Alina-Bianca Georgescu / Sursa foto: The Independent