Operațiunea Yellowhammer: Un scenariu sumbru al Brexit-ului

Data de 18 august a fost marcată de publicarea unor documente oficiale sub denumirea de „Operațiunea Yellowhammer”, ce arată încercarea guvernului Marii Britanii de a preveni colapsul catastrofal al infrastructurii ca urmare a unui hard Brexit (ieșirea Marii Britanii din UE fără acord), informează Politico.

Conform documentelor, Marea Britanie se va confrunta cu lipsa de combustibil, alimente și medicamente, întârzieri de până la 3 luni în porturi, o graniță păzită cu Irlanda și creșterea costurilor în domeniul asistenței sociale.

Pe 19 august, Freight Transport Association a declarat că un hard Brexit ar fi mult mai periculos pentru industria țării decât s-a preconizat inițial.

Guvernul Marii Britanii trebuie să clarifice urgent care este poziția oficială cu privire la impactul pe care îl va avea Brexit-ul în domeniul transportului de bunuri în interiorul și în jurul Marii Britanii, a declarat James Hookham, directorul executiv adjunct al Freight Transport Association (FTA).

FTA a fost parțial alarmată de sugestia din „Operațiunea Yellowhammer” conform căreia ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană fără un acord și cu tarife zero ar putea afecta industria combustibilului intern, fapt ce va duce la închiderea a două rafinării, greve și perturbarea disponibilității combustibilului.

Deși FTA nu a văzut documentul oficial, Hookham a explicat: „Acest lucru m-a îngrozit deoarece există posibilitatea ca activitatea de distribuție a bunurilor pe teritoriul Marii Britanii să fie întreruptă în cazul în care rezervele de combustibil intern sunt în pericol. Nu am fost avertizați cu privire la acest aspect”.

În încheiere, Hookham a adăugat că orice amenințare asupra rezervelor de combustibil ar da planurile peste cap. Acesta a cerut Guvernului să fie sincer cu privire la așteptările pe care le are și să ajute industria să se pregătească: „Ceea ce vrem acum este sinceritate și claritate. Cum putem contribui la rezolvare dacă nici măcar nu știm ce încercăm sa rezolvăm?”.

Autor: Cosmin Grigore / Sursa foto: The Conversation