Schimbări climatice: Impozitul pe kerosen ar reduce emisiile de CO2

Impunerea impozitelor pe combustibilul din aviație ar reduce emisiile de carbon cu 11% și va avea un impact „neglijabil” asupra ocupării forței de muncă și asupra economiei, a constatat un studiu publicat de Comisia Europeană,care a impus presiuni asupra blocului pentru a opri scutirea aviației de taxele pe combustibil.

Potrivit raportului, citat de Euronews, aplicarea unui impozit de 330€ pentru 1.000 de litri de kerosen – nivelul accizei minime al UE pentru combustibil – ar avea ca rezultat o creștere a prețului biletului cu 10% și o scădere cu 11% a numărului de pasageri.

Totodată, autorii raportului au constatat că taxa ar avea un impact negativ asupra locurilor de muncă din sectorul aviației – cu o reducere estimată la 11% – dar că impactul său asupra ocupării forței de muncă și a PIB-ului ca întreg ar fi „neglijabil”, ca urmare a veniturilor fiscale mai mari.

Sectorul aviației este deja supus mai multor impozite, inclusiv taxa pentru transportul aerian de pasageri și TVA-ul pentru zborurile interne, care se ridică la 11€ și respectiv 4€ pe întregul bloc.

Impozitarea combustibilului aflat deja la bordul unei aeronave ,în momentul sosirii la o destinație internațională este interzisă de Convenția de la Chicago din 1944. Însă tratatul nu se aplică combustibilului cu care se realizează alimentarea la destinație.

În UE, combustibilul pentru aeronave comerciale este scutit de impozitare. Cu toate acestea, statele membre au fost autorizate să impoziteze combustibilul din aviația internă, începând din 2003.

Autor: Roxana-Elena Brutaru / Sursa foto:  Aviation Network